Op een mountainbike dwars door Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joris Messelink - WaarBenJij.nu Op een mountainbike dwars door Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joris Messelink - WaarBenJij.nu

Op een mountainbike dwars door Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Joris

17 September 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanuit het cafétje van mijn hotel is hier mijn eerste berichtje uit Cambodja. Gistermiddag kwam ik moe van de reis aan in Siem Reap, na die ochtend nog even in een mini-oerwoud te hebben gelopen in Kuala Lumpur: die hebben ze namelijk midden in de luchthaven aangelegd. Na 12 uur in het vliegtuig te hebben gezeten was het wel fijn om even wat frisse lucht in te ademen. Bij luchthaven Siem Reap werd ik opgehaald door Francis (van ICS), die heel aardig is: bij het instappen gaf hij mij meteen een mobieltje - 'this is your local phone'- met daarin de telefoonnummers van mensen van ICS. Hij bracht mij naar een hotel vlakbij het kantoor, waar ik voor $100 per maand kan zitten (terwijl een losse overnachting $10 is). Na de kamer te hebben geïnspecteerd zei Francis tegen de eigenaar dat hij me morgen moest inchecken: 'he needs to rest now', waar hij ook wel gelijk in had. Die avond heb ik met Francis gegeten in 'the red piano', een toeristische maar gezellige tent. Francis, een Filipijn, woont al bijna 20 jaar in Cambodia. Z'n vrouw en kinderen wonen nog in de Filipijnen, hij ziet ze een paar keer per jaar en skypt veel met ze.
Vandaag, na een lange nacht slaap, redelijk vroeg op: vanochtend om 8u begonnen bij ICS. Er was vandaag een of andere belangrijke presentatie, dus Edgar en Ronaldo (die over mijn project gaan) waren niet op kantoor. Ik heb me vanochtend dus nog wat ingelezen en wat vragen opgesteld. Aan het begin van de middag was ik wel door de documenten heen, en omdat ik het daar nog niet met iemand verder over het project kon hebben ging ik in de middag Siam Reap in. Francis had thuis (wat zo'n beetje naast het kantoor is) een mountainbike staan die ik kon gebruiken, wat ik natuurlijk graag deed. Het regenseizoen is nog niet helemaal afgelopen, de wegen zijn dus nog modderig wat ervoor zorgde dat ik al snel een bruine streep over mijn rug had, waar een Cambodjaan mij met enig leedvermaak op attendeerde. Ik ben langs de Siem Reap river (die nu erg hoog staat) naar Garden village gereden voor een cola met uitzicht over de stad. Helaas had ik mijn camera op kantoor laten liggen, de foto's van Siem Reap komen dus binnenkort. Vanavond ga ik met Ronaldo uit eten, en krijg ik hopelijk meer te horen over mijn project.

  • 17 September 2012 - 15:27

    Margriet:

    Leuk om jouw verslag te lezen Joris en ook dank voor de foto's! Ik ruik het mini-oerwoud in Kuala Lumpur! Geweldig dat Francis de Filipijn je zo hartelijk verwelkomt en wegwijs maakt in Siem Reap. Regenwater zul je vast nog veel voelen, 't regenseizoen stopt pas begin november.
    Hier 18 graden met aangenaam zonnetje, lekker om te wandelen. Wens je goede samenwerking met Ronaldo; 't klinkt allemaal als heel plezierige en goede start van je ICS project!
    Veel liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Joris

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 26687

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 13 Juni 2013

Midden- en Zuid-Amerika

11 September 2012 - 17 December 2012

Cambodja/Zuidoost Azië

Landen bezocht: